Hayatınızda Mutlaka Bir Kitabını Okumanız Gereken Yazarlar

Hayatınızda Mutlaka Bir Kitabını Okumanız Gereken Yazarlar

Kasım 16, 2018 0 Yazar: Semiha Kaya

Merhaba arkadaşlar!

Kitap okumayı seviyor ve hangi kitapları okuyacağınızı düşünüp duruyor musunuz? Ben genelde, bu konu üzerinde o kadar çok düşünürüm ki bazen ansızın gelen bir istekle hiç okumayacağım kitapları bile alıp okuyabilirim…

Fakat bu sefer ki konumuz bu değil. Bu sefer size, ciddi anlamda fayda sağlayacak bir konuyla geldim.

Zengin bir kütüphaneniz olsun, her telden hikâye kitaplığınızda varlığını sürdürsün istiyorsanız, yazımı okumaya devam edebilirsiniz çünkü size bu yazımda, hayatınızda mutlaka bir kitabını okumanız gereken yazarlardan bahsedeceğim.

Tabii ki bu durum, kişiden kişiye göre değişebilir o yüzden ‘sen falanca yazarın kitaplarını küçümsüyor musun’ yorumları görmeyeyim hee 😛

Öncelikle, size kitaplığınızda hangi yazarların kitapları bulunmalı bunu size ben söyleyemem fakat size tavsiyeler verebilirim, bu da böyle tavsiye içerikli minik bir yazı.

Size, mutlaka bir kitabını okumanız gereken beş yazardan bahsedeceğim.

  • Agatha Christie

Birçok popüler sitede Agatha Christie’nin ‘On Küçük Zenci’ kitabını okumanız önerilir, ben size o kitabı önermekten ziyade hayatınızda mutlaka bir Agatha Christie kitabı okumanızı öneriyorum. Zaten bir kere Agatha Christie’nin yarattığı dünyaya adım atarsanız, devamını mutlaka görmek isteyeceksinizdir. Bu yüzden, eğer kendinize bir kitap satın alım listesi hazırlıyorsanız, listeye Agatha Christie’nin adını da eklemeyi unutmayın çünkü o kadar ‘muhteşem’ diye bahsedilen kitapların yazarları Agatha Christie’nin eline elleri titreyerek su dökerler, demedi demeyin. Polisiye severlerin, mutlaka Agatha Christie kitaplarından birini okumasını öneriyorum!

  • Stephen King

Utanarak söylüyorum ki bende sadece iki kitabı var (ki bir kitabı da D&R’da indirimdeyken almıştım ve kitap serinin son kitabı çıktı…). [Ah bir de, çizgi romanı da var!] Yine de bendeki kitabı gerçekten de Stephen King okumaya başlamak için ideal bir kitaptı. ‘Sadist – Misery’ kitabı ile Stephen King okumaya başladım, ayrıca biliyorsunuz ki Stephen King’in kitapları ‘O, Mahşer’ gibi devasa kalınlıkta kitapları var… Yani incesinden, güzelinden başlamak isterseniz benim gibi ‘Sadist – Misery’ kitabıyla başlayabilirsiniz. Başladığınız anda zaten kalemin akıcılığı ve hissettirdiği gerilim, dehşeti tekrar hissetmek için kitaplarını okumaya devam edeceksinizdir.

  • George Orwell

Distopya’nın efendisi. Benim gözümde böyle tabii ki. Eğer kendinizi nitelikli bir kitap okuru olarak görüyorsanız hayatınızda mutlaka bir George Orwell kitabı okumalısınız. Neden diye sorarsanız, bakış açısı öyle değişken ve kaç yıl önce yazmış olmasına rağmen kitapları günümüze o kadar entegre ki, okuduğunuzda, ‘Vay canına… Bu gerçekten de olabilir’ diyorsunuz çünkü altı boş şeyler yazmamış bu adam, gerçekten her cümlesinin altı dolu dolu. Her kitabında, ayrı bir savaş var.  Bu yüzden, hayatınızda mutlaka bir kitabını okumanız gereken yazarlardan birisi de George Orwell’dır!

  • Stefan Zweig

Gelelim, dördüncü sırada yer alan yazarımıza… Hayatınızda mutlaka bir kitabını okumanız gereken yazarlardan birisi de Stefan Zweig’tir. Öncelikle size Stefan Zweig önermemin birkaç nedeni var. Birincisi, klasik kitapları sıkıcı buluyor ve okuyamıyorsanız bu sıkıcılığı Stefan Zweig’le yenebilirsiniz. İkincisi, Stefan Zweig’in hikâyeleri oldukça kısa, bir kitabı 54 sayfa ve 6TL gibi bir fiyatı var ki internetten sipariş ettiğinizde bu kitap 3TL’ye gelebiliyor! Üçüncüsü, akıcı bir dil ve müthiş bir duygu aktarımı söz konusu. Kitaplar, sadece okunmak için değildir, hissetmek ve anlamak içindir. Bu yönden Stefan Zweig kitapları size çok fazla katkı sağlayacaktır. Bu yüzden size derim ki, hayatınızda mutlaka bir Stefan Zweig kitabı okumalısınız!

  • Edgar Allan Poe

Şiirleri ve kısa hikâyeleriyle ünlü olan bu gotik depresif adamın, karanlık iç dünyasını insanların gizli vahşi yönlerini görebilirsiniz. O yüzden, kitaplığınızda mutlaka bir Edgar Allan Poe kitabı olmalı. Kâh şiirleri, kâh hikâyeleriyle insanları etkisi altına alan bir kalemi var ve okurken sizi boğmuyor aksine sizi olayın içine çekiyor. Bu yüzdendir ki Edgar Allan Poe ile bu listeyi sonlandırmak istedim. Hayatınızda mutlaka bir kitabını okumanız gerektiğini düşünüyorum!

 

Bonus tavsiye!

  • Semiha Kaya

Biliyorsunuzdur belki, ya da bilmiyorsunuzdur yine de eklemek istedim. Epsilon Yayınevi’nden çıkmış ve şu an raflarda olan iki kitabım var.

Bir seri şeklinde, Gizli Numara 1 ve Gizli Numara 2.

Bookstagram tabiriyle, eğer ki reading slump dönemi yaşıyorsanız kitaplarıma göz atabilirsiniz. Mizah üzerine, kurgu lise döneminde geçiyor ve arkadaşlığa, dostluğa biraz da romantizme yer verdiğim, eğlenceli kalın gözükse dahi bir oturuşta bitirilebilecek bir seri.

Tabii ki, kitaplarım mutlaka kitaplığınızda olmalı demiyorum hatta bu ‘bonus’ olayını şaka olarak yazdım…

Sadece, eklemek istedim! (Sanırım kendime reklam yapıyorum?! :D)

 

Öte yandan, arkadaşlar, mutlaka kitap okuyun. Kitap okumak sizlerin hayatını güzelleştirecek, geleceğinizde sizlere şekil verecek ve en önemlisi insanları bir parça tanımanızı sağlayacak.

Kitap okumak, insan okumak gibidir. Her kitabın bir ruhu vardır, bunu unutmayın. Hiçbir kitap, daha doğrusu hiçbir nitelikli kitap size bir ders vermeden ya da sizlere önemli bir şeyi göstermeden bitmez.

Belki kitabı bitirdiğinizde, ‘bu ne ya ben ne okudum?’ diye düşünebilirsiniz, ben de Albert Camus’un ‘Yabancı’ adlı kitabını okuduğumda, kitabın sonuna gelince şöyle bir afallayıp, ‘Ben ne okudum ya?’ diye kendimi sorguladım fakat üniversiteye başladığımda ve kitabı tekrar okuduğumda, o zaman okuyup da anlayamadığım şeyin ne olduğunu fark ettim.

Geç fark ettim ve fark ettiğimde de anladım ki, ben bu kitabı okuduğumda bu kitap benim beynimin en ücra köşelerinde kendine yer edinmiş ve benim hayata bakış açımı değiştirmiş.

Uzun lafın kısası, siz bir kitabı okuduğunuzda belki hiçbir şey anlamazsınız ya da belki en ince detayına kadar anlamışsınızdır ama size bir yararı olmayacağını düşünüyorsunuzdur, bu büyük bir yanılsama. Hayatınızda okuduğunuz tüm kitaplar, sizin düşüncelerinizi şekillendirecektir.

Bu yüzden okuyun.

Kitap okutun.

Kitap okumak vakit öldürmek değil, kazanımdır.

Bunun farkında olun.

 

Buraya kadar okuduğunuz için hepinize teşekkür ederim, iyi günler dilerim. Yakında ‘Kitaplığınızda Mutlaka Bulunması Gerekenler’ başlıklı yeni bir yazı yazmayı planlıyoruz. Dikkatinizi çekerse, yorumlarda belirtebilirsiniz.

Tekrardan teşekkür eder ve iyi günler dilerim! Sevgiyle kalın!