Death Parade – Anime Yorumu

efsunlublog-deathparade-yorumu

Merhaba arkadaşlar!

Daha geçenlerde bitirdiğim Death Parade hakkında yorum yapmaya geldim!

Malum, artık yurt hayatım başladı ve ben yurda gidince genel olarak dizi, anime, film falan indirip duruyorum ve indirdiğim animelerden birisi de Death Parade!

 

Death Parade

>Death Parade – Konusu:

Öldükten sonra insanlar ya cennete gider ya da cehenneme.

Fakat bazı insanlar nedense, öldükleri an, beyaz saçlı gizemli Decim’in bulunduğu bir bara, Quindecim’e gelirler.

Decim, Ölüm Oyunları ile onlara meydan okur ki bunlar, hayatlarını riske attıkları ve içlerindeki karanlığı gösterdikleri oyunlardır. Decim de kimin kazanıp kimin kaybettiğine, kimin yaşayıp kimin öleceğine hakemlik yapan nihai bir yargıcıdır.

Death Parade 12 bölümden oluşuyor, tür bakımından Gizem, Psikolojik ve Gerilime yerleştirmişler ama ben gerilimden çok psikolojik ve gizem ağırlıklı olduğunu düşünüyorum ayrıca komedi unsurları da yok değildi… (Bir parça canilik de vardı…)

Death Parade’in içinde çok olmasa da, birkaç komik sahne vardı mesela opening kısmını izlerken gülmekten alıkoyamıyordum kendimi.

Konusu yukarıda açıkladığım gibi, fakat biliyorsunuz bir olay çerçevesi içinde dönmeli ve anime nihai bir sona ulaşmalıdır ki bu noktada devreye, kim olduğunu hatırlamayan ve Decim’e yardımcı (sekreter vari bir şey olduğunu düşünebilirsiniz) olarak atanan kız giriyor.

Kızın adı Kurokami no Onna, uyandığında Nona (bir başka yargıç) tarafından Decim’e götürülüyor ve artık onun sekreteri olduğu söyleniyor. Böylece, Decim yargılamaları yaparken yanında Kurokami ile birlikte yapıyor.

Fakat yargıçların insani duyguları yok, yargılamalarını sadece insanların içlerindeki karanlığa göre yapıyorlar ama Kurokami’nin hisleri, insani duyguları var. Bu yüzden Decim’in birkaç yargısını sertçe sorguluyor ve olaylar bu noktadan sonra patlak vermeye başlıyor.

Devamını ancak izlerseniz öğrenebilirsiniz, Death Parade’den bahsetmeye devam edersem ağır spoiler yersiniz ve izlemeniz için geriye hiçbir şey bırakmamış olurum.

Eğlenceli bir animeydi, eğer boş vaktiniz varsa izlenmeye değer olduğunu düşünüyorum!

 

Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim, kendinize iyi bakın! Bir sonraki yazımda görüşmek üzere!

Semiha Kaya

6 Haziran 1998 doğumlu, hayalleri yaşından çok olan ve hepsini bir bir gerçekleştirmek için acayip hırs dolu bir insanım.
Hırsımın yanı sıra, üşengeç ve unutkan da olduğum için tüm planlarımı sonsuza dek yaşayacakmışım gibi yaparım lakin genelde anın tadını çıkartırım.
Hem ne demiş James Dean?
"Sonsuza kadar yaşayacakmışsın gibi hayal kur. Bugün ölecekmişsin gibi yaşa."
Benim hayallerim zaten sonsuzluğa eriştiği için, şimdi yaşadığım her anı güzel kılmak için çabalıyorum çünkü bu dünyaya bir kez geliyoruz, tadını çıkarmadan veda etmek yakışmaz bana.
Öte yandan, yazmak ve okumakla fazla haşır neşirim. Öyle ki, Wattpad uygulamasında on milyona ulaşan mizah kitabım, şu an Epsilon Yayınları sayesinde raflardaki yerini aldı. Hâlâ daha aktif bir şekilde yazmaya devam ederken, üniversite okumaya da çalışıyorum. Bir garip İktisat öğrencisiyim ve mezun olduktan sonra bölümümle de ilgili çok büyük hayallerim var.
Size söyledim ya, hayallerim yaşımı aşıyor diye... Benim çok fazla hayalim var. Öyle ki, benden birkaç tane olmasını isterdim çünkü yapmak istediklerimin hepsini bir ömre sığdıramayacakmışım gibi hissediyorum.
Kısacası ben, çok düşünen, çok kuran, çok yazan, çok... çok... Diye giden bir sürü şeyle uğraşan bir insanım.
Bana, instagram: semihaakaya / wattpad: ianinprensesi kullanıcı adları üzerinden ulaşabilirsiniz!

Önerilen makaleler

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: